Bhuj The Pride of India Movie 2020 Review Cast Story

Bhuj The Pride of India Movie 2020: Bhuj The Pride of India is an upcoming Indian 2020 Hindi-language war action film directed by Abhishek Dudhaiya. Set during the 1971 Indo-Pakistan War, it is about the life of IAF Squadron Leader Vijay Karnik, the then in-charge of Bhuj Airport, who and his team rebuilt the Air Force airbase with the help of 300 local women. The film stars Karnik as Ajay Devgan,  along with Sanjay Dutt, Shraddha Kapoor, Sonakshi Sinha, Nora Fatehi, Sharad Kelkar, Ammi Virk, Pawan Shankar and Pranita Subhash.

Bhuj The Pride of India Movie 2020 Download khatrimaza




Bhuj The Pride of India Movie 2020 9xmovies Movie Download


After the film was announced on 19 March 2019, it was confirmed that the true accident shown in the film is one of India's most fascinating war-related stories. Principal photography began in late June, 19, and it was shot in Hyderabad, Kutch, Bhopal, Indore, Lucknow, Mumbai and Kolkata. The film will be released on the eve of Indian Independence Day (15 August 2020)

Release date: 14 August 2020 (India)

19 मार्च 2019 को भारत-पाक युद्ध की घटनाओं पर भूषण कुमार ने फिल्म की घोषणा की। फिल्म में 1971 के भारत-पाक युद्ध की घटना को दर्शाया गया है जहां गुजरात के भुज में तीन सौ स्थानीय महिलाओं ने नष्ट हुए एयरबेस के पुनर्निर्माण में मदद की। दत्त ने फिल्म की शूटिंग 25 जून 2019 को हैदराबाद में शुरू की। [11] फिर, कलाकारों ने फिल्म के अगले भागों को शुरू करने के लिए भोपाल, इंदौर, लखनऊ, मुंबई और कोलकाता की यात्रा की। पाकिस्तान के दृश्यों की शूटिंग के लिए, भोपाल में एक सेट की व्यवस्था की गई थी, इस प्रकार शहर में पाकिस्तान को फिर से बनाया गया। देवगन और सिन्हा पर चित्रित एक गीत, दिसंबर 2019 के अंत में कच्छ में फिल्माया गया था। [12] फतेही ने 12 जनवरी 2020 को अपनी भूमिका शुरू की और 31 जनवरी को इसे पूरा किया।

Bhuj The Pride of India Movie 2020 Cast


Ajay Devgn as Squadron Leader Vijay Karnik
Sanjay Dutt as IA Scout Ranchordas Pagi
Sonakshi Sinha as Social Worker Sunderben Jetha Madharparya
Sharad Kelkar as Military Officer Raghuvir Raina
Ammy Virk as Flight Officer Babbal Singh Gill
Nora Fatehi as Espionage Heena Rehman
Pranitha Subhash as Misha Upedkar
Mahesh Shetty as Sanjay Karnik
Pawan Shankar as Omani, Pakistan's Inter Service Intelligence (ISI) Head
Aman Varma as Lt. Aditya Paathak
Jay Patel as Major Srinivasan Naidu

अजय देवगन ने विजय कार्णिक को चित्रित किया, और वह भी भूमिका के लिए एकमात्र विकल्प थे। अन्य कलाकारों में संजय दत्त, सोनाक्षी सिन्हा, अम्मी विर्क और राणा दग्गुबाती शामिल थे। फिल्म विर्क की दूसरी हिंदी फिल्म है। दक्षिण की अभिनेत्री प्रणिता सुभाष को बाद में एक महत्वपूर्ण भूमिका के लिए पुष्टि की गई, जिसने उन्हें बॉलीवुड में प्रवेश दिलाया।

परिणीति चोपड़ा को फिल्म में एक जासूस का किरदार निभाने के लिए साइन किया गया था, लेकिन अपनी दूसरी फिल्म साइना के साथ क्लैश की शूटिंग की तारीखों के कारण, उन्होंने नवंबर 2019 में फिल्म से बाहर कर दिया। नोरा फतेही को जनवरी 2020 में उनके लिए रिप्लेस किया गया। बाद में जनवरी में दग्गुबाती ने कुछ स्वास्थ्य मुद्दों का हवाला देते हुए फिल्म से बाहर कर दिया, और उनकी जगह शरद केलकर ने ले ली।